Ένα σημαντικό παρασκήνιο για το μέλλον του ευρωπαϊκού μπάσκετ αποκάλυψε ο Τόνι Πάρκερ, ο οποίος διατηρεί πλέον ρόλο-κλειδί στο μπασκετικό οικοδόμημα της Ευρώπης, μέσα από τη διοίκηση της Βιλερμπάν. Ο θρύλος του γαλλικού και παγκόσμιου μπάσκετ αποκάλυψε ότι συναντήθηκε με τον κομισάριο του ΝΒΑ, Άνταμ Σίλβερ, καθώς και με τον αναπληρωτή του, Μαρκ Τέιτουμ, για να συζητήσουν το ενδεχόμενο συνεργασίας του ΝΒΑ με την Euroleague και τη FIBA.
Όπως δήλωσε, το ΝΒΑ έχει ξεκάθαρη πρόθεση να εισέλθει πιο ενεργά στο ευρωπαϊκό μπάσκετ, είτε μέσω επίσημης συνεργασίας είτε αυτόνομα, αν δεν βρεθεί κοινή βάση. Αυτή η τοποθέτηση φανερώνει ότι οι ΗΠΑ βλέπουν τη Γηραιά Ήπειρο όχι απλώς ως “δεξαμενή” ταλέντου, αλλά και ως πεδίο εμπορικής και αγωνιστικής επέκτασης.
Η συζήτηση αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον εν μέσω των τριβών μεταξύ Euroleague και FIBA, που τα τελευταία χρόνια λειτουργούν με διαχωρισμένες διοργανώσεις και αντικρουόμενα συμφέροντα. Η παρέμβαση του ΝΒΑ, έστω και σε επίπεδο διαβουλεύσεων, ενδέχεται να οδηγήσει σε σημαντικές ανακατατάξεις στο μπασκετικό τοπίο της Ευρώπης, ειδικά εάν φτάσουμε στο σημείο δημιουργίας ευρωπαϊκού παραρτήματος ή πιο σταθερών συνεργειών.
Ο Πάρκερ, με τις διασυνδέσεις του και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, φαίνεται πως λειτουργεί ως ενδιάμεσος κρίκος σε μια πολύ πιο μεγάλη εικόνα από ό,τι αρχικά φαντάζει.
Αναλυτικά όσα είπε ο Τόνι Πάρκερ στο «L’Equipe»:
«Συναντήθηκα με τον Αντάμ Σίλβερ και τον Μαρκ Τέιτουμ τον Ιανουάριο ώστε να συζητήσουμε για το Ευρωπαϊκό μπάσκετ και για να φέρουμε όλους στο τραπέζι: Το ΝΒΑ, την Ευρωλίγκα και τη FIBA. Θα είναι ντροπή αν καταλήξουμε όπως, στις ΗΠΑ στο παρελθόν, με το ΝΒΑ και το ΑΒΑ (από το 1967 μέχρι το 1976 υπήρχαν αυτές οι δύο διαφορετικές λίγκες, ώσπου ενώθηκαν το 1976). Δεν πρέπει να κάνουμε λάθος: είτε θα φτάσουμε σε μία συμφωνία, είτε το ΝΒΑ θα πορευτεί μόνο του.
Πρέπει να σκεφτούμε έναν τρόπο να ενωθούμε, είτε να συνεργαστούμε. Δεν μπορούμε να το κάνουμε χωρίς το ΝΒΑ. Ο στόχος είναι να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να δημιουργήσουμε κάτι που δε θα έχει υπάρξει ποτέ στο παρελθόν, ενώ παράλληλα να εξασφαλίσουμε ότι καμία από τις ιστορικές ομάδες της Ευρώπης δε θα μείνει πίσω. Ξέρουμε πολύ καλά τη δύναμη του brand (ΝΒΑ), την εξειδίκευσή τους στο μάρκετινγκ, το τηλεοπτικό συμβόλαιο τους (77 δις για 11 χρόνια)… Έστω κι αν δεν φτάσουμε ποτέ αυτά τα νούμερα, το Ευρωπαϊκό μπάσκετ θα αλλάξει διάσταση».